Index - FAQ - Rechercher - Membres - Groupes - S’enregistrer - Messages Privés - Connexion
cellule LENCO

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Lenco Référence Index du Forum -> Vynile -> Les cellules.
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
phil62
-Membre-
-Membre-

Prénom: philippe
Langue 1: fr

MessagePosté le: Dim 20 Juin - 10:00 (2010)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

hats off Bonjour à tous et bonne fête des pères à tous les papa du forum . :fleur:

quelqu'un connait il cette cellule montée d origine sur ma L75 ? #violon#

par ailleurs très bonne cellule .par contre ou puis je retrouver des pointes? 

PHILIPPE

Publicité

MessagePosté le: Dim 20 Juin - 10:00 (2010)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
807SE
*Membre *
*Membre *

Prénom: François

MessagePosté le: Lun 21 Juin - 21:24 (2010)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Salut Philippe, est ce qu'il y a une réf inscrite sur la cellule  Question

Franz
E.P
*Membre *
*Membre *

Prénom: Eric
Langue 2: en

MessagePosté le: Mar 22 Juin - 14:28 (2010)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Voici voilà...

http://www.williamthakker.eu/Lenco-N-94-Lenco-N94-Lenco-M94-entspricht-1086…

Et sur ebay.de ...

hats off
-Membre-
-Membre-

Prénom: philippe

MessagePosté le: Mar 22 Juin - 15:45 (2010)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

hats off  Bonjour .et merci cela ressemble bien à une lenco M94 cela vaut il le cout de la monter avec une nouvelle pointe ? ça va pas la tête

Cordialement PHILIPPE  :fleur:   
Bartaba
*Membre *
*Membre *

Prénom: Christian
Langue 3: nl
Langue 4: pt

MessagePosté le: Sam 16 Avr - 21:11 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Je relance ce sujet parce que je viens de mettre en service une L78SE avec cette cellule. Je n'ai aucune idée du nombre d'heures de vol qu'elle peut avoir, mais je trouve qu'elle ne sonne pas mal du tout.
*
*

Prénom: Mario
Langue 3: de
Langue 4: it

MessagePosté le: Sam 16 Avr - 22:02 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Salut Christian,

de par la forme et la construction elle me rappelle les Audio-Technica type AT6x.
lPar contre la Lenco M100 que tu as eu le plaisir (j'espère Mr. Green ) d'écouter chez moi est une OEM Excel ES70

A bientôt !
hats off
*Membre *
*Membre *

Prénom: Hervé
Langue 3: es

MessagePosté le: Dim 17 Avr - 20:36 (2011)    Sujet du message: Cellule Lenco Répondre en citant

Sans vouloir passer pour snobinard, une L78S mérite un petit effort et la cellule d'origine Lenco est un peu tristounette ; je parle en connaissance de cause et après avoir opté pour d'autres choses plus excitantes , par ordre croissant :
- une Ortofon OM20 : c'est bon ! (trouvée à 30€ sur le coin coin)
- une AT120E : c'est très très bon ! (trouvée à 45€ au même endroit)
- une Denon DL103 de base : ça décoiffe, surtout en jazz et chanson. (rachetée à moitié prix du neuf  après tout juste un rodage auprès d'un audiophile armé comme un porte avion et qui passait à une DL103R)

Tout ça pour dire qu'après avoir dépensé des clopinettes (un peu d'huile, un peu de graisse, un peu de dégraissant, un peu de cire d'abeille) pour retaper une L78 achetée à moins de 50€ (malheur à celui qui paye davantage pour une bête dans son jus), cela vaut la peine de quitter le mode radin pour dépenser un peu ...

Ecoute possible sur rendez-vous !
Richard
*Membre *
*Membre *

Prénom: Richard
Langue 1: en

MessagePosté le: Ven 22 Avr - 23:15 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

I agree with Hervé.

And I would choose the Ortofon because for the Ortofon, you can interchange needles with other types made by Ortofon. For example, they still offer styli for mono LPs and for 78s. Your Lenco gives you the opportunity to play 78s, so it is good to have a cartridge that can actually play them, too.

There are other options as well. To the best of my knowledge, Audio Technica has never offered needles other than those for stereo records. And in my experience, their needles are too easy to damage.
LE15A
-Membre-
-Membre-

Prénom: Patrick

MessagePosté le: Mer 4 Mai - 14:51 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Bonjour.

J'ai eu cette cellule avec la L75 mais le diamant était HS. Je me suis donc rabattu sur les autres cellules en ma possession jusqu'à aujourd'hui jour de réception d'un diamant neuf. Montage, réglages et écoutes, pas meilleure mais pas plus "mauvaise" qu'une Audiotechnica AT93 (diamant sphérique) ou une Shure M75-6S avec elle aussi un diamant sphérique. Mes thympans malmenés par ma période artificier sont incapables de les différencier finement. J'arrive quand même à entendre le mieux apporté par la Shure M91ED ou L'AT95E et j'espère entendre un mieux avec la Pro-Ject K6 (Grado Prestige Série Silver). J'entends des basses, médiums et aigues de manières satisfaisantes avec mes réglages "à moi" de manière à équilibrer les niveaux droites et gauches en mono, si l'un de vous se met à ma place sans rien toucher il va faire "BEURKK!" 
Richard
*Membre *
*Membre *

MessagePosté le: Jeu 5 Mai - 08:29 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

My translation of Patrick's post was almost impossible for me to understand. But I will answer, philosophically and practically, what I think that he might have been saying and also a question that a number of people have asked about cartridges that they inherited with a turntable or had lying around.

First, cartridge bodies are easy to find and they are very often quite inexpensive. There is little wrong with buying a cartridge body that is used. What is more important is whether or not it is possible to buy a good stylus for it. For most of the cartridges that Lenco provided themselves (when they did), it is not possible to obtain excellent needles today. So, in general, I would not waste time or effort looking for a needle for almost any Lenco-labeled cartridge.

I do not have a good feeling about needles made in third-world countries, so when considering Shure cartridges and the fact that virtually all Shure styli have been made in Mexico since the mid 1980s, the question that I ask is simply whether it is possible to obtain an excellent needle from an aftermarket manufacturer for whatever Shure cartridge body that one has. It seems that people have been quite happy with Jico styli for Shure cartridges, but Jico has changed the elliptical size for some of their replacements vs. the Shure originals. A change from an original .4 x .7 mil tip to a .3 x .7 tip will make a significant change in the sound. There used to be a good range of styli for the M75 body, although the cartridge had different names.

Jico's prices have risen recently.

In most cases, imitations of better-grade magnetic styli have been especially troublesome as reported by the buyers. My general advice for a person in Europe is to look at Ortofon first, then look at other brands if Ortofon won't provide the basic stylus that's desired. I think that buying a new Ortofon cartridge (OM?) with a good Ortofon needle will be more satisfying than continuing to use a Lenco cartridge (let's say, one manufactured by Excel) with whatever mediocre needle one can manage to find. Beware of buying needles for which all the relevant specifications have not been provided by the dealer, as follows:

1. What is the tip size?
2. What is the intended tracking force?
3. For which specific original stylus is the aftermarket needle made to replace? Dealers make wild claims about compatibility.
4. Who made the needle?
5. Where is the manufacturer located?
6. How can I trust that (if it's an elliptical or higher-performance tip) the diamond has been precisely aligned on the cantilever?

Another interesting brand, especially for people who want to match old shellac record grooves, is Nakajima.
Stanton has two current models intentionally made for home use, and a few people have said that they are pleased with them. In addition, a few of their disco cartridges/styli may be excellent with the original Lenco tone arms. Some disco needles should not be used in home service. I have yet to explore their contemporary disco models: I have great trouble with the company's web site, and I'm not sure that their posted data is always accurate.
LE15A
-Membre-
-Membre-

Prénom: Patrick

MessagePosté le: Jeu 5 Mai - 19:46 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Bonsoir.

Je vais essayer de réexpliquer mes problèmes d'auditions à Richard bien que je ne maitrises pas sa langue. Mes tympans ont été abimées par l'explosion de TNT sans protection pour les oreilles. A cette époque là on travaillait sans casques anti bruit et j'ai maintenant des problèmes pour entendre toutes les fréquences et je suis donc obligé de faire des réglages sur le filtre actif qui donnent une écoute anormale pour des personnes qui ont des tympans normaux. Pour moi cela me donne une "bonne écoute" mais uniquement pour moi.
Richard
*Membre *
*Membre *

MessagePosté le: Ven 6 Mai - 05:02 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Thank you Patrick for clarifying your situation, although I still do not know whether you were asking for advice or not.
I will address the situation of having damaged hearing and wanting to enjoy music.

You may be interested to know that in my book, I wrote a section about selecting cartridges and styli for children and old people. I did not write about people with hearing loss because I don't think that this is relevant to the phono cartridge. However, I have selected loudspeakers for one customer to complement her hearing graph, so that she would be able to hear the music with restored balance. Naturally, the same speakers would sound shrill to people with normal hearing.

Wheather the person listening has special needs or not, the requirements of the phono cartridge remain the same. As in medicine, the rule is "First, do no harm." This means that the first requirement for a phono cartridge and its stylus is to be as gentle as possible to the record. So, in general, I think that Ortofon makes the most sense for a first look. But there are other factors to consider, too. For example, if one is going to continue using the original Lenco tone arms, the stylus should not have the highest compliance that can be found. Example: with a compliance of approximately 25, the Stanton 681EEE in any of its EEE versions, is too compliant for the L75 arm, and absurd for the L70.
maco
*
*

Prénom: Mario
Langue 3: de
Langue 4: it

MessagePosté le: Ven 6 Mai - 09:12 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Richard a écrit:
with a compliance of approximately 25, the Stanton 681EEE in any of its EEE versions, is too compliant for the L75 arm, ...
Hi Richard,

Having tried that configuration, I can confirm ...

Anyway, interesting thread !  And btw what is the reference of your book, can it be bought at the big online bookzone ?

Kind Regards,
*Membre *
*Membre *

MessagePosté le: Ven 6 Mai - 21:43 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

I sell the Handbook directly. And I will post an announcement within a couple of days in the sales section of Lenco Reference.

Thank you for asking, Mario.
Richard
*Membre *
*Membre *

MessagePosté le: Ven 6 Mai - 21:59 (2011)    Sujet du message: cellule LENCO Répondre en citant

Whereas the Stanton 681EEE (in all its forms) is too compliant for the Lenco arms, similar cartridges/styli in Pickering work perfectly with the L75 arm. Stanton and Pickering cartridges with even heftier styli can deliver very good sound in the L70 arm, too. The B55 arm is virtually identical to that of the L75. The L75 arm can be transformed into a decent tone arm, and it can be used for serious production work. That is how mine is set up. In this arm, I mostly use cartridges that accept interchangeable styli, and multiple headshells for different cartridges. Lenco's headshell system is actaully quite rigid if the collar is fastened very tightly. For light-footed audiophile performance, I use a different arm.

The Stanton brand was oriented, unlike Pickering, toward professional work, especially radio stations. And so, for whatever reason, there has been a hole in the Stanton brand for light-tracking, sharp-edged styli that match the Lenco L75 arm. If you study the specifications of other brands, you will find that this is actually true for many of their products as well. For example, if you look at Shure (from the 1980s), what forces do you find for their .2 x .7 mil needles? What forces for the .4 x .7 tips? (At that time, Shure did not offer any .3 x .7 diamonds.)

When the arm is highly-customized, as François once did, it can match a fine light-tracking audiophile cartridge. But then, the arm will lose its versatility. And if there's one feature with which the Lenco stands apart, it is in its versatility.

But I want to stress that the orignal Lenco arms can be very good performers with well-matched styli.
Contenu Sponsorisé

MessagePosté le: Aujourd’hui à 11:38 (2016)    Sujet du message: cellule LENCO

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Lenco Référence Index du Forum -> Vynile -> Les cellules. Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation